[announce] Konzerte im November und Dezember
Hörbar e.V. - Konzert- und andere Ankündigun
Hörbar e.V. - Konzert- und andere Ankündigun
Mi Nov 10 14:50:41 CET 2010
hörbar
verein zur förderung experimenteller musik
brigittenstraße 5 (im b-movie)
20359 hamburg
tel : 040 / 430 58 67
(mittwochs 20-1 uhr)
www.hoerbar-ev.de
Die Konzerte im November und Dezember
Folgende Termine stehen bis zum Ende des Jahres fest:
*Mittwoch, 10. November*
*Dafna Naphtali (*BROOKLYN, New York)**
Dafna Naphtali is a
sound-artist/improviser/composer/singer/guitarist/electronic-musician. An
active and versatile performer, she has been performing and composing since
the mid-90’s using her custom Max/MSP programming for sound processing of
voice and other instruments. She co-leads the digital chamber punk ensemble,
What is it Like to be a Bat with Kitty Brazelton (http://www.whatbat.org)
and has collaborated / performed with many experimental musicians and video
artists, such as Lukas Ligeti, David First, Chuck Bettis, Joshua Fried, Ras
Moshe, Alexander Waterman, Kathleen Supové and Hans Tammen, Benton-C
Bainbridge and Angie Eng among others, and is a member of Magic Names vocal
ensemble championing the vocal work of Stockhausen.
http://www.myspace.com/dafnanaphtali
http://dafnalula.blogspot.com/
* *
*Mittwoch, 17. November (21.00 h)*
Präsentiert Radio Gagarin ein kleines Noise-Festival mit folgenden
Projekten:
*THE RITA (Vancouver, British Columbia, Canada) *
*Sam McKinlay*
The Rita, a sound art project by Sam McKinlay, practices in the media arts
audio genre termed as ‘harsh noise’. The Rita’s first recorded document was
released in 1996 and has participated in live audio performances since 2002.
Many of McKinlay’s international audio CD, LP, cassettes, and live
performances are also under his sound art moniker The Rita. The genre of
‘harsh noise’ is a part of the world of academic experimental sound and
performance with the use of various live and pre- recorded analog sources,
distortion pedals, large amplifiers, and sometimes visuals. The Rita’s live
audio sets are characterized as being very loud, abrasive, textural,
dynamic, and visceral as the live shows and recorded documents are powerful
examples of the possibilities of abstracted sound and its effect on the
listeners
http://bakurita.blogspot.com http://bakurita.blogspot.com
*Oscillating Innards (Portland, Oregon, USA)*
*Gordon Ashworth*
The dynamic live sets of Oscillating Innards consist of visceral
electro-acoustic noise, textural collages of tape manipulation, and
overwhelmingly cathartic vocal and physical presence. Performances and
audio documents have often used acoustic objects in unusual but highly
effective manners, i.e. an entire car door and bumper, a metal file cabinet,
a boat propeller, a prepared piano, a power drill and broken cymbals. Use
of such objects lends to a form a physical, concrete parallel to the aural
impressionism.
http://forcedbloom.com
*Freitag, 26. November (21.00h)*
*Gene Coleman: Hyper Sensory Dream / Nikolaus Gerszewski: TEXTURES *
Gene Coleman is a composer, musician and artistic director. He has created
over 40 works for various instrumentation, often-using complex notations and
improvisation in the same score. Radical use of the instrument's sound
producing possibilities makes Coleman, both as a composer and as a
performer, a musician who seeks a greater synthesis between what is called
sound (or noise) and what is called music. Since 2001 his work has focused
on globalization and music’s relationship with architecture and video.
http://www.soundfield.org/genecoleman.html
Programm des Lyra Trio (Nikolaus Gerszewski: Gitarre; Marion Fermé:
Blockflöten; Johnny Chang: Viola, Violine):
*Mittwoch, 1. Dezember (22.00. h)*
* *
*lautleben*
3 Video/Konzert TonArt Ensemble
*Mittwoch, 8. Dezember*
* *
*Lyra Trio*
Nikolaus Gerszewski: TRIO (2009), für Gitarre, Violine & Blockflöte, ist
eine Pattern-Komposition mit flexiblen Parametern: Geschwindigkeit,
Ereignisdichte, Reihenfolge und Dauer der Einsätze beruhen auf Absprache
oder spontaner Entscheidung der Interpreten. Durch ein Sytem von Spielregeln
ist der musikalische Prozess gesteuert.
Sascha Lino Lemke: Re:re:Record a re (2009),für Blockflöte &
Live-Elektronik, ist eine elektroakustische Komposition, bei der die
Atemgeräusche, durch die Blockflöte hindurch, und durch Einsatz von
Elektronik moduliert werden.
Johnny Chang: New Piece (2010), für flexible Besetzung, basiert auf
Zufallsverfahren, nach dem Modell des ”ERRATUM MUSIKAL“ von Marcel Duchamp.
Phil Corner: Gamelan-Lyra-Trio (Bearbeitung für Viola, Blockflöten und
präpariertes Klavier,2010), ist auf einer Tonhöhen- und Dauernreihe
aufgebaut, die als Spielmaterial für improvisative Segmente verbindlich
bleibt. Die Musiker schreiben, nach Anleitung des Komponisten ihren eigenen
Notentext.
Die Veranstaltungsreihe "to & fro" ist eine Austauschprogramm zwischen den
Stadten Hamburg und Berlin, und wird vom Bezirksamt Hamburg Mitte und der
Hamburgischen Kulturstiftung gefördert. Phil Corner wird (auf Einladung der
Initiative21) Gastkomponist des Festivals Blurred Edges 2011 sein; deshalb
ist es uns ein besonderes Anliegen, seine Musik schon im voraus dem
Hamburger Publikum vorzustellen. Corner ist Fluxus-Künstler, Weggefährte
u.a. von John Cage, und ist dem Post-Dadaistischen Kontinuum, einer
spielerischen und prozessorientierten Musik, treu geblieben.
*Mittwoch, 15. Dezember*
*Stark Bewölkt* in der Hörbar:
- Eddie Prévost (UK), percussion and drums
Eddie Prévost spielt ein Solo Set und zusammen mit dem:
- Stark Bewölkt Quartett:
Gregory Büttner, computer,objects, speakers
Heiner Metzger, soundtable
Michael Maierhof, cello
Birgit Ulher, trumpet,radio, objects, speakers
- Granular Fields: trumpet and electronic, Duo Birgit Ulher & Jacob Sello
For a fuller discography see:
www.matchlessrecordings.com
*Dienstag, 28. Dezember 2010, ab 20:00 Uhr*
* *
*Institut für Feinmotorik*
*Augsburger Tafelconfect*
*TeraZza*
*Mittwoch, 29. Dezember 2010, ab 20:00 Uhr*
* *
*Roel Meelkop*
*Herr Penschuck*
*?Alos*
Alles Nähere zum AKF habe ich bereits in einer gesonderten Mail verschickt
und sind ansonsten nochmals unter:
*http://www.vamh.de/*
nachzulesen
-------------- nächster Teil --------------
Ein Dateianhang mit HTML-Daten wurde abgetrennt...
URL: https://lists.hoerbar-ev.de/pipermail/hoerbar-announce/attachments/20101110/34fbf748/attachment.htm